Jedna a tatáž nemovitost se může prodat např. za 5 mil. Kč, za 5,5 mil. Kč, ale dokonce i za 6 milionů korun. Pro laika je to těžko pochopitelné.
Nejčastěji to prodávající poznají, když prodáváme jejich nemovitost formou soutěže o nejvyšší nabídku, tzn. realitní aukce. Při vyhodnocení jsou často překvapeni, jak velký je cenový rozdíl mezi došlými nabídkami ke koupi. Běžně jsou to statisíce. Podobné rozdíly v dosažené ceně jsou i při klasickém prodeji.
To, za kolik se nemovitost prodá, záleží na třech faktorech.
1. Kvalita propagace nemovitosti
a) Kvalitní prezentace
Základem úspěšného prodeje je kvalitní prezentace, která nemovitost prezentuje v tom nejlepším světle. Prodáváte hezký byt? Bez kvalitní prezentace je možné, že ho lidé přehlédnou. Základem jsou profesionální fotky, někdy i video, či v dnešní době virtuální prohlídky. Pro úspěšný prodej je výhodné ukázat lidem potenciál nemovitosti, který třeba není na první pohled zřejmý.
Nedávno mi moje kolegyně řekla, že prodala za necelý týden byt, který se majitelé na vlastní pěst snažili prodat přes půl roku. Prodala ho díky stejnému realitnímu portálu, na kterém předtím inzerovali majitelé sami. Kuriózní na tom bylo, že kupující se makléřce svěřili, že byt hledali přes tři měsíce a na tento konkrétní portál se často dívali. Pravděpodobně tedy viděli i původní inzerát majitelů, ale nikdy jim nezavolali. Nebylo divu. Na fotkách byl neuspořádaný nábytek, místnosti přeplněné věcmi, a to vše zvěčněné na amatérských špatně exponovaných fotografiích. Makléřka nechala byt uklidit, přeuspořádala nábytek a nechala udělat profesionální fotodokumentaci. Na fotografiích vyzdvihla potenciál bytu, pracovala s pozitivními emocemi a jinak formulovala popis bytu. Výsledek se projevil rychle.
Stavy některých nemovitostí jsou však natolik špatné, že musíme pracovat i s vizualizacemi, abychom kupujícím ukázali jejich potenciál. Zdaleka ne každý má dar vizuální představivosti.
Chci velmi pochválit a poděkovat makléřce Bc. Vilma Daníčková za splnění našeho snů o bydlení. Paní makléřka s námi byla v trvalém kontaktu od pondělí do neděle. Nebyli jsme zrovna jednoduchý případ, ale díky paní makléřce jsme došli do samého šťastného konce.Děkujeme Rodina Škodovi.
Měli jsme velké štěstí. Paní Dana Rambousková je profesionální jak si člověk může přát a navíc úžasný člověk. Je ochotná, příjemná, a dělá víc než je v jeji náplni práce. V našem případě nepracovala pro nás a i tak chtěla pro obě strany to nejlepší. Nabízela nám spoustu možností a vždy s úsměvem vyřešila vše. Jsme za ní moc vděční.
S realitkou Remax Alfa mám zkušenosti přes jejich makléřku Janu Gondekovou, a je to zkušenost jednoznačně pozitivní. V Praze jsem se stěhoval již pětkrát a mám zkušenosti s mnoha makléři. S paní Gondekovou se mi jednalo doposud nejlépe. Veškeré prohlídky i asistance s podepisováním smluv probíhaly v přátelské atmosféře, paní makléřka jednala vždy naprosto upřímě a na rovinu. Pokud budu někdy v budoucnu hledat bydlení, vím, na koho se obrátím nejdříve.
Hledání nového bydlení může být stresující a náročné, ale paní Zuzana Pham mě celým procesem provedla s lehkostí a jistotou. Byla vždy k dispozici, když jsem měl dotaz, takže Děkuji děkuji.
Jelikož jsem potřebovala služby realitního makléře, nejlépe z blízkého okolí, kontaktovala jsem paní Ing. Hanu Havránek (Dörflerovou). Při jednání byla velmi ochotná, milá a profesionální, s komunikací nebyl žádný problém, vždy dodržela domluvený termín. Maximální spokojenost, mohu všem doporučit.
Chtěla bych velice poděkovat realitnímu makléři panu Ing. Radku Karnoldovi za velice příjemný, distingovaný, zodpovědný, profesionální a lidský přístup při pořizování nemovitosti. Obdivuji jeho maximální nasazení, ochotu a vstřícnost při všech jednáních. Vřele doporučuji všem při volbě a výběru realitního makléře.KP
Chtěla bych touto cestou ještě jednou poděkovat paní Janě Gondekove.Ktera velmi profesionálně vedla prodej našeho bytu.Po celou dobu inzerce,prohlídek,prodeje nás o všem pravidelně informovala.Jednala vždy v našem zájmu a tak byla celá akce pro nás velmi pohodlná.Jeste jednou díky!M.J.
Musím se podělit o mimořádně pozitivní zkušenost s paní makléřkou Dominikou Šebelíkovou. Využil jsem možnost srovnávacího odhadu nemovitosti, kromě profesionálního vystupování, rychlosti a transparentnosti jednání musím ocenit velmi příjemný lidský přístup. Díky Dominiko.
Se sestrami jsme prodávaly rodinný dům, prodej nám zajišťovala paní Marcela Ondrušová. Paní Ondrušová předčila naše očekávání, je to člověk na správném místě. Profesionální, vstřícná, flexibilní. Žádná překážka pro ní nebyla problém, zařizovala pro nás i chybějící revize i kolaudaci stavby. Služby paní Ondrušové doporučuji všem, já už reality s nikým jiným řešit nebudu. Soňa Koděrová
Perfektní práce na jedničku. Rychlá komunikace, maximální spokojenost, opravdový zodpovědný profesionál ve svém oboru. Výborná spolupráce. Paní Alexandra Kurbanova je velmi příjemná, splnila všechny moje požadavky. V budoucnu znovu s důvěrou se k ní obrátím.
Když mně zemřela moje maminka, kromě všech možných starostí s tím spojených, jsem se musel vypořádat i s bytem, který po ní zůstal. Protože jsem nežil v Praze a nikdy jsem tu neprodával žádnou nemovitost, požádal jsem o radu svoji dceru, která mně doporučila paní Lucii Majerovou z firmy Remax.A od prvního setkání s ní jsem byl velice příjemně překvapen její profesionalitou, zodpovědným jednáním, a rychlostí celého prodeje. Protože moje manželka není Češka perfektní znalost angličtiny paní Majerové byl vítaný bonus během celého prodeje. Paní Majerová zodpověděla všechny naše otázky, zařídila krásnou prezentaci bytu pro všechny zájemce a navigovala nás naprosto transparentně při výběru kupce. Protože jsem nežil v Čechách, bylo pro mně nesmírně důležité, aby celá transakce byla v plném souladu s platnými místními právními předpisy, aby nemohla být napadnuta po uzavření prodeje. Dnes mohu říci, že celá transakce byla ukončena k naší úplné spokojenosti a jak paní Majerovou tak i firmu Remax mohu případným zájemcům vřele doporučit!Manželé Olmerovi
Moje zkušenost z kanceláří Remax Alfa, kterou pro mne reprezentuje paní Šebíková je nejlepší, co jsem kdy měla. Do té doby jsem o práci realitních agentů měla jen velmi nevalné mínění díky mnohým neblahým zkušenostem. Tentokrát jsem byla nadšená! Její profesionalita rychlost, kontakty a celkově servis a hlavně životní optimismus jako přidaná hodnota, to vše mi nesmírně ulehčilo velmi složitou životní situaci, se kterou jsem se v té době potýkala.
Paní Janu Gondekovou jsem na začátku roku 2021 poznal jako makléřku pražské realitní kanceláře. Sám bez jakýchkoli zkušeností s realitními službami a bez možnosti s čímkoli srovnat jsem však byl s provedením prací (odhad ceny družstevního bytu na Žižkově a zároveň chalupy v Královéhradeckém kraji za účelem dědického řízení) naprosto spokojen ve všech ohledech, které jsem byl schopen posoudit. To bylo velmi příjemné zjištění, neboť v oblastech, ve kterých se člověk sám neorientuje, spoléhá na odbornost a důvěru v neznámou osobu. V budoucnu bych v případě potřeby využil i dalších služeb paní makléřky, stejně tak této realitní kanceláře (prodej, hypotéka apod.). J. Vlček, Praha 3
Velkou pochvalu dávám paní Rambouskové která vytvořila krásnou atmosféru v domě při prodeji. Pracovala s profesionálním s vysokým nasazením. Je velmi inteligentní, vstřícná a udrží dobrou atmosféru mezi prodávajícími a kupujícími. Pani Rambousková pre nás pracovala na 200%
Se sluzbami Remax Alfa jsem byla spokojena, zejmena diky maklerce pani Gondekove, jenz mi velice pomohla s prodejem nemovitosti.Vstricnost, profesionalita, zkusenosti v oboru, rychle jednani a pravidelna srozumitelna zpetna vazba shrnuji celkovy dojem z nasi spoluprace. Dekuji
Velké díky patří především paní makléřce Rambouskové. Celý proces, od prohlídky domu po předání, nám byla kdykoliv k dispozici. Jednala s námi férově a lidsky. Její přístup k nám byl velice ochotný a laskavý. Ve výsledku všechny služby, která nám poskytovala byly nad rámec našeho očekávání. Byli jsme s přítelem velice potěšeni za její vystupování a jednání. Mockrát ještě jednou děkujeme a vřele doporučujeme. 👍🏻⭐️
Pan Jakub Švarc zastupoval prodávájící bytu, který jsem kupoval. Velmi dobrý dojem na mě udělalo nasdílení kompletní dokumetace k bytu a domu ještě před prohlídkou, včetně návrhu férové rezervační smlouvy. Toto mi výrazně ulehčilo následné rozhodování, že budu chtít o byt zabojovat i nad rámec nabízené ceny. Načež pan Švarc se poměrně pečlivě zajímal, a i u mého finančního poradce sám ověřoval, jestli jsem schopen nabízenou cenu zafinancovat. Od domluvení prohlídky až do předání bytu jsem byl velmi dobře informován, pan Švarc mi, někdy až rodičovsky, připomínal všechny termíny schůzek. Celá transakce proběhla hladce, profesionálně i ze strany advokátní kanceláře. Pokud budu někdy prodávat nemovitost, obrátím se na pana Švarce
Naprostá spokojenost, až jsem nečekal, že to vše půjde tak hladce. S realitní kanceláří je to moje první zkušenost, ale už teď vím, že až někdy budu potřebovat řešit bydlení, na koho se obrátím... Tuším, že podobný přístup má každý realitní makléř u této firmy, ale i tak chci vypíchnout pana Švarce, super jednání, profi přístup....
Čím více lidí s nabídkou nemovitosti oslovíte, tím větší jsou vaše vyhlídky na výhodnější prodej. To je absolutní základ úspěšného prodeje nemovitosti. A také jedna z nejčastějších chyb, které se dopouští majitelé, kteří si prodávají nemovitost svépomocí.
Širokého inzertního záběru nikdy nedosáhnete inzercí pouze na jednom nebo dvou realitních serverech a eventuálně plachtou na domě. Chcete-li prodat dobře, je třeba dělat mnohem více. Zejména v Praze je dobré se zaměřit na inzerci mezi cizinci. Každou čtvrtou nemovitost koupí právě oni. A je jedno, jestli máte byt v paneláku na sídlišti nebo luxusní byt na Vinohradech. Je čím dál důležitější využívat pro propagaci nemovitostí platformy jako je Google Ads či Sklik.cz, pracovat s poptávkou či inzerovat na sociálních sítích, zejména na Facebooku, LinkedIn, Instagramu či YouTube. Jen se připravte, že placená inzerce na Facebooku přináší i kritické a posměšné reakce na vaši nemovitost či prodejní cenu.
Aktivní makléři, kteří využívají více prodejních kanálů, zajišťují svým prodávajícím klientům vyšší prodejní ceny než makléři, kteří jsou při propagaci nemovitostí pasivní. Přečtěte si také článek Nejčastější chyby při prodeji nemovitosti.
Proaktivní přístup prodávajícího nebo jeho realitního makléře je druhou důležitou podmínkou úspěšného prodeje. Mnoho majitelů prodá nevýhodně, jen protože jsou při prodeji pasivní nebo si najmou pasivního makléře.
Zaplatí si inzerát na jednom nebo dvou realitních serverech, stanoví cenu, něco o nemovitosti napíšou, udělají pár fotek a pak jen čekají, až se někdo ozve. Když se nikdo neozývá, sníží cenu. Tím jejich prodejní aktivity končí. To je sice cesta, jak můžete prodat s minimálním úsilím, ale rozhodně to není cesta k úspěšnému prodeji.
Proaktivní přístup znamená, že jste vy nebo váš makléř aktivní při komunikaci se zájemci, jste na všechny zájemce příjemní, usměvaví, ihned reagujete na jejich dotazy, ptáte se jich na zpětnou vazbu po prohlídce, reagujete na poptávky po nemovitostech, opakujete inzeráty s nabídkou nemovitosti, respektive inzeráty opakovaně zvýrazňujete, aby nepropadly do inzertního propadliště, opakovaně vkládáte inzerát na sociální sítě atd. Pak pravidelně vyhodnocujete realitní inzerci a provádíte případné korekce, aby nemovitost působila v co nejlepším světle.
Pokud se vám nedaří nemovitost prodat v jednom ročním období, mělo by být samozřejmostí nechat exteriér nemovitosti přefotit. Nedávno jsem si všiml jednoho inzerátu domu na prodej. Zaujal mě, protože na úvodní fotce domu byly rozkvetlé stromy. Příjemná květnová fotka. Jenže byl zrovna březen. Makléř mi tím sděluje, že prodává ležák, a pro mě je to signál, že je prodávající možná už unavený a může tam být velký prostor pro jednání o ceně. Pasivní makléři vám zřídkakdy pomohou nemovitost prodat dobře.
3. Obchodní dovednosti prodejce
Obchodní dovednosti majitelé často nedoceňují. Někteří netuší, v čem jim mohou pomoci lépe prodat. Někdy se domnívají, že obchodník je totéž co prodavač, a pro prodej takový člověk nemá žádný význam.
Dobrý obchodník je vyjednavač, psycholog. Obchodní cit mu pomáhá dobře a ve správnou chvíli argumentovat. Ví, kdy má při jednání o prodeji promluvit a kdy zase mlčet. Dokáže zachovat klid a mít jasný úsudek i v emočně náročných situacích. Dobrý obchodník zná situaci na trhu, zná prodejní strategie, a tak může prodávajícím pomoci zvolit nejlepší prodejní postup. Poradí, kdy je výhodnější nemovitost prodat formou aukce, kdy zvolit klasický prodej, jak použít strategii odložených nabídek, den otevřených dveří atd.
Prodej nemovitosti je navíc často emočně náročný právě proto, že se jedná o hodně peněz, často celoživotní úspory. Někdy i kvůli tomu, že prodávající v nemovitosti žili dlouhá léta, strávili v ní dětství atd. Prodej je rovněž často důsledkem složitých životních situací, jako jsou rozvody, úmrtí v rodině, ztráta zaměstnání, dluhy v podnikání a s tím související finanční problémy, neschopnost spoluvlastníků dohodnout se na užívání nemovitosti, úbytek životních sil vlivem stáří atd.
Prodávající, kteří jsou pod tlakem, ve stresu, na realitním trhu se neorientují a neznají své zákonné povinnosti, pak často dělají chybná rozhodnutí, která je mohou stát statisíce. Prakticky denně se setkáváme s kupujícími, kteří se snaží využívat složité životní situace a neznalosti prodávajících k získání slevy a výhodnější podmínky v kupní smlouvě.
Dobrý obchodník, realitní makléř, dokáže za každé situace pro svého prodávajícího klienta v rámci možností udělat lepší obchod než makléř či prodávající, který obchodní dovednosti nemá.
Zvažujte prodej nemovitosti? Zeptejte se nás, co můžeme udělat pro její úspěšný prodej.
Paní Jesenská mi pomáhala s prodejem bytu. Její služby předčily mé očekávání. Byla velice profesionální, nápomocná a zároveň velmi schopná. Byt se prodal velice rychle a za maximální možnou cenu se kterou jsem velmi spokojená. Rozhodně doporučuji.
Dala jsem na recenze a poprosila o pomoc pana Jelínka, když jsem potřebovala odhad ceny nemovitosti pro dědické řízení. Překvapila mě rychlost komunikace a odhad byl zpracován rychlostí blesku. Později jsem se rozhodla znovu požádat o pomoc pana Jelínka, tentokrát při pronájmu bytu. A opět jsem rozhodně nelitovala. Je profesionálem s dlouholetou praxí a bohatými zkušenostmi v oboru. Pomůže, poradí, umí si efektivně zorganizovat svůj čas a velice rychle komunikuje. Během několika dní byl byt nafocen, vytvořen inzerát, poté následoval prohlídkový den a brzy podepsána nájemní smlouva. Panu Jelínkovi velmi děkuji a rozhodně ho mohu doporučit všem!
Děkuji za spolupráci paní Šebíkové. Po osobních zkušenostech bych si již nevybral nikoho jiného než paní Šebíkovou. Prodej nemovitosti proběhl během několika týdnů a to jen díky jejímu profesionánímu přístupu a skvělému jednání. Pokud ještě někdy budeme potřebovat realitní služby, tak se obrátíme opět jedině na ni :-)
Kontaktní údaje na naše pobočky najdete v sekci kontakty.
Pobočky REMAX Alfa
Spravovat souhlas s cookies
Tento web používá soubory cookie, které pomáhají fungování webu a také ke sledování vaší interakce s naším webem.
Funkční
Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.