Strategie odložených nabídek při prodeji nemovitosti

Strategie odložených nabídek při prodeji nemovitosti

Strategie odložených nabídek je jednoduchý, ale přitom účinný způsob, jak výhodněji prodat nemovitost. Jak funguje, jaké jsou její výhody a nevýhody?

Doba čtení: 3 minuty

Když se objeví více zájemců o koupi bytu

Představte si, že prodáváte byt ve vyhledávané lokalitě. Byt naceníte, spustíte inzerci a zájemci se začnou ozývat.

Hned na první prohlídce vám zájemce řekne, že byt kupuje. Řeknete si, že to je báječné a rychlé, a domluvíte se, že mu byt prodáte. Následně začnete telefonicky rušit další již naplánované prohlídky. Jak ale zájemcům voláte, jeden z nich řekne: „Ale já mám o byt vážný zájem, jsem ochoten vám zaplatit víc peněz.“ A vzápětí padne návrh: „Dám vám sto tisíc navíc.“

„A teď babo raď,“ řeknete si v duchu.

Jak zareagujete?

„Ne, já už jsem se domluvil s prvním zájemcem, to by vůči němu nebylo fér,“ a nabídku na vyšší cenu odmítnete. Nebo začnete v duchu spekulovat? „Vyšší cena, to by se nám docela hodilo. Na ulici sto tisíc nenajdeme.“

A morální dilema je na světě.

Jestli patříte k lidem, kteří volí první variantu, pak jste světlá výjimka.

Podobné situaci můžete předejít, pokud zvolíte strategii odložených nabídek.

Zejména ve spojení s obálkovou metodou je strategie odložených nabídek účinnou prodejní strategií.

Jak strategie odložených nabídek funguje

Princip spočívá v tom, že stanovíte termín, kdy začnete vyhodnocovat nabídky zájemců ke koupi. Inzerci spustíte např. 1. února, a v ní sdělíte, že nabídky ke koupi začnete vyhodnocovat až od 10. února.

Výhody

Strategie vám umožňuje vyhodnotit více nabídek a z nich pak vybrat tu nejlepší. Zájemci o koupi tak ví, že nerozhoduje pořadí zájemců, ale kvalita jejich nabídky. Někteří pak mohou být ochotni nabídnout vyšší cenu či lepší platební podmínky, a to vám pomůže nemovitost lépe prodat.

Nevýhody

Strategie nefunguje vždy a u všech nemovitostí. Může se stát, že na jednu nemovitost bude jen jeden zájemce, a ten nebude ochoten čekat na vyhodnocení a radši koupí jinou nemovitost. Vy tak přijdete o kupce.

Aby strategie odložených nabídek zafungovala, musíte udělat silný reklamní zásah v relativně krátké době, který přiláká více zájemců. Ideálně když ji spojíte s prodejem formou obálkové metody. Nevýhoda je v tom, že to lidé prodávající sami bez zkušeností a bez realitky moc neumí.

Získejte zdarma odhad ceny nemovitosti

Když zvažujete prodej nemovitosti, je zjištění prodejní ceny nemovitosti jedna z nejdůležitějších informací. Sdělíme vám její cenu zdarma a bez závazků.

Zadejte kontakt, zavoláme vám, zeptáme se vás na pár otázek k nemovitosti a řekneme vám její rámcovou cenu.

Kdy strategii odložených nabídek použít

Strategie odložených nabídek má smysl u atraktivních nemovitostí, po kterých je vyšší poptávka, a je tedy pravděpodobné, že se v krátké době objeví více zájemců. Dává velmi dobrý smysl především na rostoucím či vyrovnaném realitním trhu, na kterém je stabilní či vysoká poptávka po nemovitostech. V takové situaci se nachází i současný realitní trh. Naopak v době ekonomického útlumu nemusí vždy fungovat.

Chcete pomoci zvolit nejlepší prodejní strategii?

Neváhejte nás kontaktovat pro nezávaznou konzultaci.

Mám zájem o další informace

Zadané údaje zpracováváme dle těchto podmínek.

Petr Podlešák - manažer realitní kanceláře RE/MAX Alfa
Autor článku: Petr Podlešák, manažer RE/MAX Alfa