Postupné snižování ceny není vždy dobrá prodejní strategie

Prodej nemovitosti

Prodejní strategie postupného snižování ceny není špatná, ale někdy se může vymstít. Často je výnosnější prodej v aukci formou obálkové metody.

Doba čtení: 3 minuty

Pokud stanovíte cenu příliš vysoko, tak o nemovitost nebude mít nikdo zájem. A příliš nereálné nadsazení ceny dělají prodávající bohužel až příliš často.

Pokud na nereálné ceně budete trvat dlouho, po několika měsících začne mít nemovitost punc ležáku, může být některými zájemci vnímána jako problematická, s možnými skrytými vadami či problémovými sousedy. Občas se takové nemovitosti nakonec prodají levněji, než by se prodat mohly. A navíc se prodávají déle.

Pravdou je, že na silně rostoucím trhu, jako je tento, chyba špatného nacenění často prodávajícím prochází, ale na cenově stabilním trhu vás trh ztrestá. A pokud trh klesá, můžete touto strategií prodělat jmění.

Punc ležáku

Když zájemce o koupi vašeho bytu pátrá, jací v domě žijí lidé, zda jsou tam dobré sousedské vztahy, jaký je technický stav domu, a při tomto pátrání se dozví od sousedů: “Jó, ten byt ve třetím patře, ten, co se už prodává rok…” Případný kupec okamžitě zbystří, začne váhat, klást si otázky a spekulovat: “Tam asi bude nějaký problém, když se za tak dlouhou dobu neprodal.” Taková informace některé lidi od koupě odradí, jiní začnou dál pátrat, tlačit na cenu atd. Takové situaci říkáme, že nemovitost má punc ležáku.

Aukce nemovitosti

Únava prodávajícího

Mnohem větší riziko je únava prodávajícího. Zažil jsem to už tolikrát. Lidé mi to na začátku prodeje moc nevěří. Uvěří, až když se jim to stane.

Většina prodávajících nejsou kovaní obchodníci. Pokud nabízejí nemovitost na prodej příliš dlouho, začne je to unavovat, a pak pod vlivem únavy řeknou, že už to chtějí mít celé z krku. A často kývnou na nevýhodnou slevu. Totéž udělají, pokud se vlivem dlouhotrvajícího prodeje dostanou do časového či finančního tlaku.

Scénář je často následující. Prodávají řekne: „Já na prodej nespěchám, chci zkusit prodat za cenu 6 mil.“ A jak čas běží, po nějaké době to prodávajícího začne unavovat. A když po 3/4 roce přijde někdo, kdo řekne „dejte mi slevu 0,5 mil. a já byt koupím“, prodávající vyčerpán dlouhým prodejem na nabídku kývne.

Prodej formou aukce obálkovou metodou, neboli formou soutěže, řadu nevýhod minimalizuje. Aukce je rychlá, efektivní a často pomůže prodávajícím získat z prodeje více peněz než při prodeji formou postupného snižování prodejní ceny.


Potřebujete znát proces prodeje nemovitosti krok za krokem? Podívejte se na našeho kompletního průvodce jak prodat nemovitost. Zjistíte, na co si dát pozor, čeho se vyvarovat a jak poznat dobrého makléře. Povíme vám, jak se nemovitost k prodeji připravuje a jak zrealizovat celou transakci bez nervů.


Aukce nemovitosti

V mnoha případech může být lepší prodejní strategií prodej v aukci formou obálkové metody. Více se dozvíte v následujícím článku.

Chcete se dozvědět, jak jsme schopni pomoct vám s prodejem nemovitosti?

Mám zájem o nezávaznou konzultaci

Zadané údaje zpracováváme dle těchto podmínek.

Petr Podlešák
Autor článku: Petr Podlešák, manažer RE/MAX Alfa

Klienti řekli o aukcích

Požádali jsme prodávající klienty, pro které jsme zorganizovali aukci, jak byli spokojeni s výsledkem prodeje. Další recenze od našich klientů najdete na stránce Recenze.