Když prodej nemovitosti nejde, zkontrolujte tyto 4 věci.
1. Prezentace nemovitosti
První, co prověřte, je kvalita prezentace nemovitosti. Na rostoucím realitním trhu se leckterá chyba v prezentaci ztrácela, a proto zde bohužel někteří méně kvalitní makléři šetřili a procházelo jim to.
Nicméně na stagnujícím trhu, jako je nyní, je nekvalitní prezentace při prodeji zásadní problém.
Ujistěte se, že váš makléř má u vaší nemovitosti profesionální fotografie, které ji ukazují v tom nejlepším světle, a že focení předcházel homestaging.
Součástí prezentace by měl být kromě fotek i půdorys, který zájemcům poskytne ucelený přehled o místnostech. Velkou výhodou je virtuální prohlídka, v některých případech i 3D vizualizace. Text inzerátu by měl vaši nemovitost uceleně a přehledně popisovat. Žádný balast a pohádky, ale věcné, přesné informace.
2. Propagace nemovitosti
Aby se nemovitost dobře prodala, je důležité zajistit, aby ji vidělo co nejvíc potenciálních zájemců.
Kvalitní propagace něco stojí. Základem je propagace na internetu, zejména na realitních serverech. V propagaci jsou důležité i sociální sítě, např. placená reklama na Facebooku, YouTube nebo Instagramu.
Tímto však propagace nekončí. Velmi důležitá je práce s poptávkou. Kvalitní kanceláře sbírají a třídí poptávající, kteří měli zájem o podobné nemovitosti. A těmto poptávajícím by měl makléř nabídnout i vaši nemovitost.
Žádejte svého makléře o pravidelné reporty jeho prodejních aktivit. Kvalitní makléři posílají svým prodávajícím klientům pravidelné reporty zpravidla jednou týdně či jednou za 14 dní.
3. Nereálně vysoká cena
Tohle prodávající nechtějí slyšet, ale je to tak. Máte skvělou prezentaci i propagaci, a nikdo nevolá? Na vině může být i nereálně vysoká cena. Realitní trh se vyvíjí. Ceny mohou růst ale i klesat. Vysoké sazby z hypoték nyní tlumí poptávku a ceny nemovitostí teď stagnují nebo mírně klesají.
Řekneme vám, jaká je právě teď prodejní cena vaší nemovitosti.
4. Kvalita a proaktivita realitního makléře
Když se neprodává, může být na vině i samotný realitní makléř. Napoví vám už předchozí body. Pokud makléř připravil nekvalitní prezentaci nemovitosti, málo ji propaguje či špatně stanovil její cenu, jsou to silné signály, že nespolupracujete s kvalitním makléřem.
Nicméně ani kvalitní prezentace není garancí, že máte kvalitního makléře. Kvalitní makléři jsou i proaktivní. Poznáte to např. podle toho, jak rychle reagují, jak jsou flexibilní, ochotní, jak umí argumentovat a rozumí realitní problematice.
Nevíte, kde prodej vázne? Kontaktujte nás
Pokud existuje kupec na vaši nemovitost, my ho najdeme, nebo alespoň poradíme.