Předprodejní příprava nemovitosti neboli homestaging dokáže zvýšit atraktivitu nemovitosti v očích potenciálních kupců a takové nemovitosti se prodávají za vyšší ceny než nemovitosti, které připravené nejsou.
Správně provedený homestaging a s ním spojená fotodokumentace či videodokumentace dokáže:
- Zvýšit atraktivitu nemovitosti v inzerátech, tím zaujmout zraky většího počtu potenciálních kupců a zvýšit ohlas z inzerce.
- Vytvořit dobrý dojem z nemovitosti při fyzické prohlídce s klienty a ukázat její skutečný potenciál, který si mnoho lidí bez vizuální představivosti nedokáže vykreslit.
Naši realitní makléři, mimo jiné právě i díky předprodejní přípravě, dokážou prodat nemovitost za cenu až o několik procent vyšší, než za jakou by se prodala bez přípravy.
Předprodejní přípravu zajišťují naši makléři ve spolupráci s profesionální aranžérkou.
Jak může vypadat vaše nemovitost, pokud ji připravíme na prodej?
Podívejte se na několik případů, jak taková předprodejní příprava vypadá:
Nezařízené místnosti mají tu nevýhodu, že zájemci o koupi, kteří nemají vizuální představivost, si nedokážou v hlavě vykreslit, jak budou místnosti vypadat zařízené a jaký nábytek se do nich vejde. Nezařízené nemovitosti je tak mohou odradit, takže ani nezavolají na inzerát, aby zjistili více informací či si sjednali prohlídku. Majitelé tak zbytečně přichází o potenciální klienty.
I pořádek v policích dokáže udělat své…
V realitní branži v ČR je homestaging stále ještě v plenkách a klienti ho zatím ještě nevyužívají tak jako v zahraničí, protože si neuvědomují, jak jim v prodeji nemovitosti může pomoci. Bohužel si to neuvědomují ani mnozí realitní makléři, a tak ho ani svým klientům nenabízejí. Zejména u dražších nemovitostí však dokáže homestaging prodávajícím majitelům velmi zajímavě zvýšit výnos z prodávané nemovitosti.
V jiných odvětvích je příprava produktů na prodej naprosto běžná. Velmi rychle to pochopili například prodejci ojetých automobilů, kteří vám připraví ojeté auto na prodej často tak, že máte dojem, že kupujete auto nové. Běžné je to již dávno v obchodech, restauracích či kavárnách. Dobře upravená výloha obchodu či vstup do restaurace, vhodná hudba a vůně vycházející z interiéru dokáže zákazníky vtáhnout do obchodu někdy až magickou silou. Je jen otázkou času, kdy si výhody homestagingu uvědomí samotní makléři, kteří tyto realitní služby budou klientům standardně nabízet. Někteří makléři to již pochopili, a proto jsou pro své klienty schopni zajistit lepší podmínky při prodeji, a získávají tak větší konkurenční výhodu.
Chcete také úspěšně prodat svou nemovitost? Kontaktujte nás.
Autor článku: Petr Podlešák, manažer RE/MAX Alfa