Facebook je dalším zajímavým nástrojem pro prodej nemovitostí, který strčí do kapsy i některé realitní servery. Jak přes Facebook prodat svůj byt, dům nebo pozemek?
Při prodeji nemovitostí platí jednoduché pravidlo: „Čím více lidí oslovíte, tím větší je vaše šance na úspěšný prodej.“ A právě z tohoto důvodu byste neměli zapomenout propagovat nemovitost i na Facebooku.
Perfektní prezentace je základ
Základem každé úspěšně propagace – nemovitosti nevyjímaje – je perfektní prezentace. Na Facebooku to platí dvojnásob, protože ten používá tzv. detektor nudnosti, tedy algoritmus, který odhalí a přestane zobrazovat nudné příspěvky. Facebook si ho nechal dokonce patentovat. Jinými slovy, bude-li vaše nabídka nemovitosti nezajímavá, nudná, Facebook ji ostatním přestane zobrazovat. A to přeci nechcete, ne? Základem jsou poutavé, hezké fotografie či video vaší nemovitosti a samozřejmě čtivý text. Napsat hezký příspěvek je sice tak trošku věda, ale když se vám to podaří, jste na dobré cestě k prodeji.
Možnosti propagace na Facebooku
1) Propagace na svém profilu
Jednou z nejjednodušších možností je příspěvek s nabídkou nemovitosti umístit na svůj profil. Můžete tak oslovit své facebookové přátele a často i přátele přátel. K tomu, aby to fungovalo, musíte udělat několik triků. Jak jsem již zmínil, Facebook používá detektor nudnosti, a proto je naprosto klíčové, aby váš příspěvek zaujal, jinak se zobrazí pouze několika vašim přátelům a zmizí v propadlišti dalších příspěvků. Naopak pokud ho poutavě napíšete a umístíte u něj hezkou galerii fotek či video, Facebook ho začne nabízet většímu množství lidí, čímž můžete počet oslovených znásobit.
A nemusí vás to stát ani korunu.
Facebook vyhodnocuje atraktivitu příspěvku podle toho, jak na něj lidé klikají, ale zejména jestli ho komentují či sdílejí. Proto se snažte publikovat hodně fotografií, doporučuji jich minimálně pět a více. Vyfoťte, nebo spíše nechte profesionálního fotografa vyfotit samotnou nemovitost, ale i okolí domu, ať si lidé udělají lepší obrázek. Výborná jsou i videa.
Třeba video z dronu působí jako magnet.
Pokud se vám podaří udělat i video z dronu, máte pozornost zajištěnou. Snažte se přimět lidi k reakcím (lajkům, komentářům či sdílení). Pokládejte jim otázky (např. jak se vám byt líbí), hádanky (kde se na fotkách schovává můj papoušek), prostě cokoli, aby lidé na příspěvek reagovali. Vyzvěte přátele, aby příspěvek sdíleli s tím, že jim dáte nějaký dárek, pokud nemovitost díky jejich sdílení prodáte. Pokud vás přátele mají rádi nebo je příspěvek něčím zajímavý, tak to pro vás rádi udělají. Sdílením opět zvýšíte počet oslovených lidí. Díky všem těmto jednoduchým tipům můžete počet oslovených lidí zněkolikanásobit. Vše záleží na tom, kolik máte přátel a jak je zaangažujete. Pokud jich máte hodně, můžete oslovit i několik tisíc lidí.
2) Propagace ve facebookových skupinách
Staňte se členem všech možných i nemožných facebookových skupin, kde se něco nabízí na prodej. Jsou jich spousty. Stačí do vyhledávacího pole, viz obrázek níže, napsat „prodej„, „prodej nemovitostí“ atd. Facebook vám vhodné skupiny nabídne. Jsou jich desítky. Některé mají jen stovky členů, ale některé i desítky tisíc členů. Požádejte o členství a vytvořte příspěvek s nabídkou své nemovitosti. Pokud budete příspěvek publikovat v mnoha skupinách, můžete oslovit i tisíce lidí.
3) Propagace přes Facebookové byznys stránky
Největší potenciál propagace je na Facebookových byznys stránkách, ale je také nejnáročnější, a doporučuji ho spíše lidem, kteří už mají s marketingem nějaké zkušenosti, anebo chtějí do tajů online marketingu proniknout. Díky Byznys stránce můžete nabídku své nemovitosti zacílit na kohokoli budete chtít. Bez znalostí marketingu však můžete mít problém reklamu správně zacílit, a to se projeví v horší efektivitě inzerce. Našim prodávajícím klientům reklamu na Facebooku standardně nabízíme jako součást našeho prodejního plánu.
Zde je příklad několika úspěšných kampaní, které jsme na Facebooku realizovali. Následující vilu jsme nedávno prodali.
Následující chalupu jsme také již prodali a díky silnému reklamnímu zásahu o ni projevilo zájem hned několik klientů.
Počet oslovených lidí z kampaně, lajků a sdílení.
Výhodou propagace přes Facebookové byznys stránky je, že můžete cílit reklamu jen na obyvatele v sousedství nebo v celém městě, jak budete chtít. Můžete cílit podle věku či podle zájmu. Možností jsou spousty. Facebook sice nemá cílení podle klíčových slov jako např. Google Ads, ale i tak je to zajímavý způsob propagace. Neobejdete se však bez placené inzerce.
Pokud jste připraveni investovat do propagace, můžete oslovit desítky tisíc lidí a prodat. Byznys stránku založíte během 15 minut.
Jak vytvořit Facebook byznys stránku
Ve svém facebokovém profilu klikněte na „Vytvořit“ a dále „stránka“.
V dalším okně vyberte typ stránky „komunita nebo veřejně známá osobnost„, viz obrázek a vyplňte další požadované informace.
Abyste mohli reklamu rozběhnout, musíte nastavit způsob platby. Můžete buď do Facebooku uložit svou platební kartu, ze které se vám bude poplatek za inzerci strhávat nebo můžete propojit svůj účet Facebooku s účtem PayPal, viz obrázek.
Jakmile budete mít stránku hotovou a nastaven způsob plateb, můžete se pustit do vytváření reklamy.
Facebook má stejnou strukturu jako Google Ads nebo Sklik.cz od Seznamu. Tzn. vytvoříte „Kampaň„, která obsahuje „reklamní sestavy“ a v sestavě jsou umístěny samotné „reklamy„. Celé nastavení a spuštění reklam může být pro méně zdatné uživatele chvilkami nepřehledné, ale pokud se v online prostředí již orientuje, máte obrovskou výhodu a propagaci zvládnete.
Dynamický retargeting
Prostřednictvím Facebookové byznys stránky se dají propagovat nemovitosti automatizovaně. Exportujeme tak nabídku našich nemovitostí na Facebook a cílíme na potenciální kupce, o nichž víme, že již něco hledají. Říká se tomu dynamický retargeting a výstup propagace ukazuje obrázek níže.
Na závěr
Facebook je zajímavý prodejní kanál. Nejlépe se nám na Facebooku osvědčil prodej chat a chalup, bytů, ale i rodinných domů.
Měli byste však vědět, že se vám díky Facebooku někdy může podařit nemovitost prodat, ale nemusí. Ve hře jsou vaše schopnosti a kvalita nemovitosti, kterou nabízíte.
Nikdy nezapomeňte, že úspěšný prodej vyžaduje vždy více prodejních kanálů.
Facebook je pouze jedním z nich. Když připravujeme prodejní plán, nikdy se nespoléháme pouze na jediný kanál. Dopředu nikdy nevíme, odkud klient přijde, proto musíme vyvíjet aktivity na více frontách. Někdy přijde kupec přes Facebook, někdy díky plachtě umístěné na domě, jindy díky pozvánce na den otevřených dveří vhozené do schránky lidem v okolí, někdy přes realitní portály, jindy přes reklamní banner, velmi často kupce přivede jiný realitní makléř, někdy kupce získáme obvoláváním došlých poptávek z našeho poptávkového tržiště atd. Aktivit, které se pro prodej nemovitostí dají dělat, je opravdu hodně. Jedině díky komplexnímu marketingu šance na co nejlepší prodej vzroste.
A právě v tom dělají někteří prodávající velkou chybu. Při prodeji vlastními silami se často spoléhají jen na jeden kanál. Např. vystaví nemovitost na Bezrealitky.cz či podobný portál a čekají, kdo se ozve. Tím jejich prodejní aktivity končí.
Samozřejmě je možné, abychom se o prodej vaší nemovitosti kompletně postarali my.