Strategie odložených nabídek je jednoduchý, ale přitom účinný způsob, jak výhodněji prodat nemovitost. Jak funguje, jaké jsou její výhody a nevýhody?
Když se objeví více zájemců o koupi bytu
Představte si, že prodáváte byt ve vyhledávané lokalitě. Byt naceníte, spustíte inzerci a zájemci se začnou ozývat.
Hned na první prohlídce vám zájemce řekne, že byt kupuje. Řeknete si, že to je báječné a rychlé, a domluvíte se, že mu byt prodáte. Následně začnete telefonicky rušit další již naplánované prohlídky. Jak ale zájemcům voláte, jeden z nich řekne: „Ale já mám o byt vážný zájem, jsem ochoten vám zaplatit víc peněz.“ A vzápětí padne návrh: „Dám vám sto tisíc navíc.“
„A teď babo raď,“ řeknete si v duchu.
Jak zareagujete?
„Ne, já už jsem se domluvil s prvním zájemcem, to by vůči němu nebylo fér,“ a nabídku na vyšší cenu odmítnete. Nebo začnete v duchu spekulovat? „Vyšší cena, to by se nám docela hodilo. Na ulici sto tisíc nenajdeme.“
A morální dilema je na světě.
Jestli patříte k lidem, kteří volí první variantu, pak jste světlá výjimka.
Podobné situaci můžete předejít, pokud zvolíte strategii odložených nabídek.
Zejména ve spojení s obálkovou metodou je strategie odložených nabídek účinnou prodejní strategií.
Jak strategie odložených nabídek funguje
Princip spočívá v tom, že stanovíte termín, kdy začnete vyhodnocovat nabídky zájemců ke koupi. Inzerci spustíte např. 1. února, a v ní sdělíte, že nabídky ke koupi začnete vyhodnocovat až od 10. února.
Výhody
Strategie vám umožňuje vyhodnotit více nabídek a z nich pak vybrat tu nejlepší. Zájemci o koupi tak ví, že nerozhoduje pořadí zájemců, ale kvalita jejich nabídky. Někteří pak mohou být ochotni nabídnout vyšší cenu či lepší platební podmínky, a to vám pomůže nemovitost lépe prodat.
Nevýhody
Strategie nefunguje vždy a u všech nemovitostí. Může se stát, že na jednu nemovitost bude jen jeden zájemce, a ten nebude ochoten čekat na vyhodnocení a radši koupí jinou nemovitost. Vy tak přijdete o kupce.
Aby strategie odložených nabídek zafungovala, musíte udělat silný reklamní zásah v relativně krátké době, který přiláká více zájemců. Ideálně když ji spojíte s prodejem formou obálkové metody. Nevýhoda je v tom, že to lidé prodávající sami bez zkušeností a bez realitky moc neumí.
Kdy strategii odložených nabídek použít
Strategie odložených nabídek má smysl u atraktivních nemovitostí, po kterých je vyšší poptávka, a je tedy pravděpodobné, že se v krátké době objeví více zájemců. Dává velmi dobrý smysl především na rostoucím či vyrovnaném realitním trhu, na kterém je stabilní či vysoká poptávka po nemovitostech. V takové situaci se nachází i současný realitní trh. Naopak v době ekonomického útlumu nemusí vždy fungovat.
Chcete pomoci zvolit nejlepší prodejní strategii?
Neváhejte nás kontaktovat pro nezávaznou konzultaci.