Strategie odložených prohlídek je jednoduchou, ale přitom účinnou strategií, jak nemovitost prodat výhodněji. Jaké jsou její výhody a nevýhody? A jak vám pomůže lépe prodat i vaši nemovitost?
Představte si, že chcete prodat nemovitost, naceníte ji a spustíte inzerci. Zájemci se začnou ozývat.
Hned první nebo druhý zájemce vám na prohlídce řekne, že má zájem nemovitost koupit. Možná si řeknete, že je to báječné. Ale neradujte se, může to také znamenat, že jste nemovitost nacenili příliš nízko. Co když by třetí nebo čtvrtý zájemce v pořadí byl ochoten nabídnout vyšší cenu? Mohou, nemusí. Vy se to ale nikdy nedozvíte. Řešením může být strategie odložených prohlídek ve spojení s aukcí.
Jak funguje strategie odložených prohlídek
Při použití této strategie spustíte inzerci a prohlídky nezačnete organizovat hned, ale například až po sedmi či deseti dnech po spuštění inzerce.
Během této doby jen sbíráte zájemce o prohlídku. Jejich počet vám napoví, jak atraktivně vaše nemovitost na trhu působí. Je-li zájemců o prohlídku hodně, může to znamenat, že se sejde více zájemců o koupi a někteří z nich možná budou ochotni nabídnout vyšší než inzerovat cenu.
Strategie odložených prohlídek je velmi úspěšnou prodejní strategií právě ve spojení s realitní aukcí. Aukce je vlastně soutěž kupujících o to, kdo nabídne nejvyšší cenu a nejlepší podmínky nákupu pro prodávajícího.
Běžně organizujeme aukce (soutěže) formou obálkové metody, která je v tomto spojení efektivní. Více informací o obálkové metodě se dočtete v článku Obálková metoda, výborný způsob prodeje nemovitosti.
Cílem odložených prohlídek je, abyste nashromáždili více zájemců o prohlídku a vytvořili prostor pro soutěž (aukci).
Vždy je však důležité, aby informace o plánované aukci byla uvedena už v inzerátu. Jinak vás za to budou zájemci kritizovat.
Běžná prodejní strategie vs. odložené prohlídky
Výhody odložených prohlídek
Při běžné strategii připravíte všechny podklady a vypustíte nemovitost do světa. Na realitní servery, sociální sítě, do časopisů, oslovíte zájemce z databází atd. Hned po zveřejnění začíná hra “kdo dřív přijde, ten dřív mele”. Běžný prodej nemovitosti většinou končí právě tím, že první zájemce kupuje. V případě žádaných lokalit nebo opravdu kvalitních nemovitostí se nestihne inzerát ani pořádně ohřát a za pár dní jej už budete stahovat.
Jak jsme si řekli: „Co kdyby někdo nabídl vyšší cenu? Co kdyby se objevil lepší zájemce s lepšími platebními podmínkami?“ To při této běžné strategii bohužel už nezjistíte.
Při strategii odložených prohlídek ve spojení s aukcí všechny tyto nevýhody odpadají. Tato strategie vám umožňuje nemovitost prodat zájemci, který nabídne nejvyšší cenu či nejvýhodnější podmínky prodeje. A i pro kupující je fér. Všichni totiž mají stejnou šanci koupit. Vůbec nezáleží, kdo přišel první na prohlídku a kdo poslední.
Nevýhody odložených prohlídek
Může se stát, že odloženými prohlídkami odradíte kupce, který nebude ochoten čekat třeba deset dní na prohlídku. Stává se to typicky v situacích, kdy kupec již nějakou nemovitost našel, zvažuje její koupi a následně objeví váš inzerát. Vaše nemovitost se mu líbí, ale nechce čekat, bojí se, že by nakonec nekoupil ani jednu. Kupce tedy ztratíte.
Naše zkušenosti říkají, že výhody odložených prohlídek jsou mnohem větší než jejich nevýhody.
Pokud chcete mít jistotu, že vyberete kupce s nejvyšší nabídkou a nejlepšími platebními podmínkami, pak jsou aukce (soutěže) ve spojení s odloženými prohlídkami účinnou prodejní strategií.
Prodáme vaši nemovitost výhodněji
O našich makléřích řekli
Požádali jsme klienty, jestli jsou ochotni se vyjádřit k práci našich makléřů před kamerou. Tady jsou jejich autentické výpovědi. Další reference od klientů najdete na stránce Reference.